Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.07.2010 15:51 - До младите хора в България
Автор: kpandjarova Категория: Други   
Прочетен: 2973 Коментари: 10 Гласове:
5

Последна промяна: 16.02.2011 18:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Обръщение към младите хора  в  България           Чудесно е,че толкова много млади хора милеят за родината.Напълно споделям терзанията разочарованията на младите хора в България.Ние като народ се намираме на кръстопът.Кой път да изберем? Утъпкания,изпълнен с мизерия и лишения,чалга и грозота,апатия и агресия,или този на пречистването,връщането към исконно българското като душевност,традиция,сила на духа,съзидание.Винаги съм вярвала,че бъдещето на милата ни Родина принадлежи на младите хора у нас-дотолкова,доколкото те все още се намират у нас и не са поели по трънливите пътища на емиграцията,което се оказа както моя и на децата ми съдба, така и на още три милиона прекрасни български чеда.  Но те се нуждаят от НАПРАВЛЯВАЩА сила, която да ги поведе по пътя на промяната към прекрасното. Тази сила аз виждам, че се крие в знанията, уменията и мъдростта на възрастните. Както в онази приказка за царя, който заповядал всички възрастни хора и старците да бъдат избити. Останал само един старец, който оцелял, защото синът му не намерил сили да го погуби.Настанали гладни времена,мизерия и безизходица за страната. Царят заповядал на сина да намери жито и да се засеят нивите за да оцелее царството.В противен случай-смърт.Отчаян,синът споделил със стария си баща пред какъв ужас е изправен. Бащата го посъветвал да разровят мравуняците , да намерят скрито от мравките зърно и да го използват за засяване на нивите. Когато синът изпълнил задачата си, царят , силно впечатлен , го попитал как е успял да спаси хората от гладна смърт. ”Ще ти кажа,царю честити, но искам да ми обещаеш, че няма да се отнесеш зле с мен след това.””Обещавам ти , момко!” И така синът разказал за злочестия си баща, когото укрил от жестокостта на царя и как мъдростта и богатият житейски опит на възрастния човек спасили хората. Тогава царят засрамен, разпоредил да се спре с избиването на старите хора, да им се отреди престижно място в живота на обществото и тяхната мъдрост и съвети, съчетани със силата на младите, да помогнат за възраждане на царството за добруването на всички.Разказах тази притча, за да обясня , колко е важно, вие, младите хора да действате, да раждате идеите, да просперирате, а ние, вашите майки и бащи, баби и дядовци да ви помагаме да откривате подводните рифове и препъни камъни. Мисля, че заедно ВСИЧКИ българи -вътре и извън родината, млади и стари, учени и не толкова можем да направим България едно по-уютно място за всички български граждани. Ние,вашите родители, учители, съграждани сме до вас, с вас и можете да разчитате на подкрепата ни.Човек е толкова голям, колкото са големи мечтите му. Поискайте, посмейте и го направете.Там където има воля,има и път.


Тагове:   България,   младите,


Гласувай:
5


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - ТАЯ РАБОТА НЕ СТАВА С ПРИКАЗКИ....
22.07.2010 16:20
..."ЛОЗЕТО ,НЕ ИСКА МОЛИТВИ ----ИСКА МОТИКА!"
ЗА ДА СЕ ВЪРНЕШ В БЪЛГАРИЯ И ДА ЗАПОЧНЕШ ВОЙНА ЗА САМОУТВЪРЖДАВАНЕ И
РЕАЛИЗАЦИЯ ,НА СОБСТВЕНИТЕ ТИ ИДЕИ----ИСКА МНОГО ВОЛЯ ,КУРАЖ ,ПАРИ И
ЖЕСТОК ХЪС!
БЪЛГАРИТЕ ,НЕ СА НАУЧЕНИ НА ТОВА!
В БЪЛГАРИЯ ,ЦАРИ Т.Н., ..."ПРОЛЕТАРСКИ СИНДРОМ"!

ПО-ЛЕСНО Е ДА ЗАБЕГНЕШ И ДА СИ ПРОДАВАШ, РАБОТНИТЕ СИ РЪЦЕ ИЛИ ЗАДНИКА ,ОТКОЛКОТО ДА ЗАПОЧНЕШ ВОЙНАТА ЗА СОБСТВЕНОТО СИ ИЗГРАЖАДАНЕ, КАТО ЛИЧНОСТ И НЕЗАВИСИМ ,СОБСТВЕНИК-ПРОИЗВОДИТЕЛ!

ВОЙНАТА С ЧЕРВЕНАТА МАФИЯ, Е ТЕЖКА И С НЕПРЕДВИДИМ КРАЙ!
СХЕМАТА Е :
СЪЗДАВАНЕ НА КОЛОНИИ ОТ ЗАСЕЛНИЦИ И ПОСТЕПЕННОТО ИМ РАЗШИРЕНИЕ!
ПРИЛАГА СЕ,.... ПРИНЦИПА НА ЗАВЛАДЯВАНЕТО НА "ДИВИЯ ЗАПАД", С ТАЗИ РАЗЛИКА ,ЧЕ СЕГА Е "ДИВИЯ ИЗТОК"!
цитирай
2. pilcho - ...
22.07.2010 16:29
Милеем ние. Лесно е да милееш за Родината когато си на хиляди километри от нея и не си ПРИНУДЕН да се върнеш. Направляващата сила продължава да прави България непривлекателна - вече не само за нас, ами и за турците, доскоро обитаващи милата ни Родина.
Фейсбук-културата не е за мен. Обединяването в групи е също толкова лицемерно и безсмислено, колкото и милеенето. Много обичам и харесвам България, но все по-малко ме интересува какво ще се случва занапред с нея. Мечтите ми ВЕЧЕ не са свързани с тази държава. Засега постигам всичко, което реша, а за малкото си неуспехи не виня никого. Просто някои неща са възможни тук, но не и там.
Не сме ние, младите, които се лишихме от българско бъдеще. Но с вашата подкрепа ще процъфтяваме, макар и в чужбина ;)
Благодаря на напътстващата сила! Нека и занапред продължава да гласува със сърцето си за комарджии и рекетьори!
Наздраве и благодаря за емоционалния пост!
цитирай
3. kpandjarova - pilcho - ". Много обичам и х...
22.07.2010 17:47
pilcho - ". Много обичам и харесвам България, но все по-малко ме интересува какво ще се случва занапред с нея.".Би ли обяснил как го постигаш?Нещата ,които обичаш и харесваш да са ти безразлични.Ако с тази позиция по принцип я караш в живота,пред теб вървят думите,а зад тях...Дотогава,докато се разкрие това.Този начин на мислене се отразява и в личния живот.все някога човекът,на когото казваш обичам те, ще усети безразличието ти.Няма да се наложи да му го напишеш някъде.А,щях да забрава.Дори и в емиграция,ако искаш да си полезен ще намериш с какво.Не се налага да ми казват как да съм родолюбец.
цитирай
4. kpandjarova - "ПО-ЛЕСНО Е ДА ЗАБЕГНЕШ И ДА СИ ...
22.07.2010 18:04
"ПО-ЛЕСНО Е ДА ЗАБЕГНЕШ И ДА СИ ПРОДАВАШ, РАБОТНИТЕ СИ РЪЦЕ ИЛИ ЗАДНИКА ,ОТКОЛКОТО ДА ЗАПОЧНЕШ ВОЙНАТА ЗА СОБСТВЕНОТО СИ ИЗГРАЖАДАНЕ, КАТО ЛИЧНОСТ И НЕЗАВИСИМ ,СОБСТВЕНИК-ПРОИЗВОДИТЕЛ!" В публикацията ми "Аз ,родоотстъпницата" съм отговорила като емигрант и българка какво точно правя за родината си.А това твоето си е чисто мрънкане.Намиране на оправдания.Поне засега от коментарите виждам,че България е цъфнала и вързала,защото ....вие изброихте защо.България няма нужда от констатации,а от реални действия.За мръсотията и простащината кой е виновен?Кмета или ББ ще дойдат да оправят положението?Или за вандалщината по улиците,или за безхаберието на родителите,има неща,които опират до конкретния човек да си ги свърши.А има и такива,които изискват обединение на силата-сдртужения,организации.Докато се опитваме да се спасяваме поединично на принципа"След нас и потоп"-ей това ще е положението.Не ви харесва живота у нас,но всеки чака другия да тръгне пръв-като овцете.И после-вместо подкрепа,прът в колелото.Повярвай ,има и такива,които и от оня свят помагат на родината и семействата си.
цитирай
5. liliyanaandreeva - Как да продължим натгатък?
22.07.2010 18:16
Ние сме 5 братовчедки и един братовчед:
Първата братовчедка - зет и умря на 45 год. от паркинсон
Втората " - дъщеря и живее в Италия
ТРета " - тя почина , а синът и боледува от подагра от 18-годишна възраст.
Четвърти братовчед - той почина, асинът му изчезна безследно
Пета братовчедка - тя почина , дъщеря и е оперирана от рак на гърдата
Шеста - аз - имам внучка с инсулино-зависим диабет с инжекции от 8-годинки
цитирай
6. анонимен - Разбирам болката ви, наистина е ...
22.07.2010 18:35
Разбирам болката ви,наистина е трагично.Аз самата също изгубих почти ВСИЧКО- работата си,семейството си,родината си,родителите си.Самата аз едва оцелях в тежка автомобилна катастрофа,в Гърция ,където живея от десет години.Тригодини се влачих с патерици,полусляпа,с амнезия.работих с една ръка,криех,че имам проблеми.АБСОЛЮТНО САМА!Предадоха ме най-най-близки хора.Това обаче не успя да ме довърши.След всичко ,което съм преживяла в родината си и тук,отново намирам сили да правя нещо.научих три езика,защитих си дипломите,завоювах си правото отново да съм учител.И всичко това с безсъннинощи на самообразование,на работа над себе си.Никой,никога няма да дойде да ни попита от какво се нуждаем.За правата си воюваме.Но първо научаваме какви са ни правата и не мълчим.И сега поддържам ежедневна връзка с моите стари колеги и съграждани .в течение съм на всичко,което става у нас,иползвам интернет да помагам с уроци,съвети,консул;тации.давам кураж и на другите.Онова,което не ме убива,ме прави по-силна.Родителите ми миналата година починаха за 49 дни и двамата.Животът е за СИЛНИТЕ.В този живот има две положения:или си чук,или си наковалня.Който не може да бъде чук,е наковалня.Никой не може да ти отнеме ума,двете ръце и доброто,което носиш в сърцето си.По-лесно е да се озлобиш...запомнете :Винаги има решение!Страховете ни сковават-да не се провалим,да не ни отхвърлят,съмненията,че едва ли на мен ще се усмихне щастието..Горе главата и напред.Не е казано,че и на вас ще ви се случат нещастия.Но за каквото си мислиш-това си докарваш.Огледайте се около вас.Има толкова неща за вършене.Но научете се първо да дадете,а после да получавате.такава е формулата.Каквото дадеш,това ти се връща.Поздрави и кураж!!!
цитирай
7. pilcho - kpandjarova , благодаря за отговора!
22.07.2010 20:21
Не казвам на кой знае колко хора, че ги обичам. За мен са важни делата, а не лигавите думи. И ако веднъж се разделим с някое гадже... е, наистина не ми пука кой знае колко какво се случва с него. Надявам се да е щастлив и да не се налага да контактуваме повече. Но ако се наложи, бих му помогнала с каквото мога, но не от любов и надежди, а от човещина и великодушие, примерно :P
Нямаше нужда да ми пишеш анализ на постигнатото в живота. Дотук всичко върви повече от добре, не ме мисли ;) Е, откак съм завършила училище, се справях с живота (и университетите) съвсем сама, но съм много, много доволна от резултата.
Разбира се, че бих обяснила как така обичам и харесвам България: това е приятно място човек да изкара една седмица. Сред планините или край морето - хубаво е, харесва ми. Почти всяка година ходя там. Природата е красива, храната - вкусна, цените - ниски.
Ей така я обичам :) Не така обичам Гърция, Хърватска, Полша... но и те ми харесват, и тях също ги обичам.
Не знам кого чакам да тръгне пръв. Обикновено аз съм тази, която води хората към по-приятен живот. Не става дума само за житейски напътствия, но това вече е мнооого далече от темата за родолюбието. Не съм ти казвала КАК да си родолюбец, нито съм против това. Но че в България има много овце, си е напълно вярно.
Не оплювам патриотите. Въпреки, че съм от смесен произход, България ми е далеч по-приятна, отколкото Чехия. Но и двете ги напуснах и повярвай, имах основателни причини за това.
Всъщност най-вече исках да кажа, че постът ти ми хареса, макар и аз да не съм най-типичният пример за млада българка, която си стои в България, ражда деца и води активна обществена дейност. Но подкрепям такива хора. И да, помагам, но как и с какво помагам, си е между мен и съответната организация. Не бих го изтъкнала като пример, защото тия неща са въпрос на личен избор. Ако човек го няма заложено в себе си, няма кой друг да му го наложи.
Наздраве!
цитирай
8. kpandjarova - Благодаря, че считаш за нужно да ми ...
22.07.2010 22:50
Благодаря,че считаш за нужно да ми отговориш.Няма да се впускам в анализи кой какво написал до сега.благодаря,че ти е харесал поста ми.Все пак мисля си,че имаме и допирни точки.Поне това установих след прочита на оотговора.Много донра разбирам всеки един,който е напуснал България,въпреки,че ако някой някога беше ме попитал(преди години),щях да му кажа,че всеки трябва да стои да гради в родината си.Никога не ми е минаало през ум,че един ден самата аз ще напусна България.За съжаление,трябва да признаем три неща:1.България наистина е едно божествено красиво кътче -природа,реки,езера.2.България като държава е мащеха за своите деца.3.Наистина огромният проблем на България е,че все още не се е родило гражданското общество.Онова,което движи развитието и на управлението ,и на обществения живот.Причината за това се корени в историята ни споед мен.След втората световна война бе спусната желязната завеса-светът бе разделен на две-капиталистически и социалистически.Обществото ни нямаше откъде да разбере демократичните ценности на европейския запад-същите онези,които им изковаха законите и им напълниха хладилниците.След падането на Берлинската стена ,идеята за демокрация бе подменена.Отново бе спусната втора желязна завеса .за това помогна и инструментът на американската политика за Европа-Джордж Сорос ,"Отворено общество",Институт за изследване на демокрацията и още куп институции.Целта?Колкото по-зомбирани,неграмотни и наивни-толкова по-лесни за манипулиране.И като прибавим ,че овчедушието си ни е в природата...картинката става ясна.Именно това имам предвид-ние трябва да помогнем на обществото ни да стане гражданско.Да изисква от управниците си демократично управление и висок стандарт,зачитане на човешки права.Поне моята мисия на учител и гражданин е такава.гражданин на света съм,но българка.Поздрав.
цитирай
9. pilcho - Абсолютно вярно!
23.07.2010 12:06
Просто няма как да съм по-съгласна с горенаписаното!
цитирай
10. анонимен - pilcho, Вашето мнение ме кара да си ...
28.02.2011 23:20
pilcho ,Вашето мнение ме кара да си мисля,че сте някой индустриалец,който да речем, цял живот е произвеждал само болтове и гайки и никога през живота си не е поглеждал цвете.Надявам се да не съм права,най-вече ако сте млад човек.Обичате и харесвате България,защото там можете да изкарате една седмица приятно и на ниски цени.Интересно ми е какъв тип мъже харесвате - стари,плешиви, с дебели портфейли или млади ,красиви,но без дебели портфейли.Без да Ви засягам,но струва ми се ,че сте един консуматор и егоист,който за да постигне собствените си интереси е готов дори и по трупове да стъпва.Това е само мнението ми,никой не е длъжен да се съгласи с мен.Що останало до България - Родина ми е ,обичам я,дори и съсипана и ограбена,както обичам и майка си - стара и болна вече.Само един въпрос искам да Ви задам:Ще престанете ли да обичате майка си ,когато остарее и няма да Ви е полезна вече?Камъкът си тежи на мястото,ще го разберете все някога.........
цитирай
Търсене

Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930